Садржај предмета:
Теоријска настава: |
1.Увод; Основне пасивне и активне компоненте у колима енергетских претварача
2.Основне топологије енергетских претварача (AC/AC, AC/DC, DC/DC, DC/AC)
3.Основни принципи и класификација техника фазне регулације тиристорских мрежом вођених претварача
4.Принципи, врсте и класификација техника ширинско-импулсне модулације (PWM) прекидачких претварача
5. Основне управљачке структуре енергетских претварача
6.Пројектовање пасивних компоненти енергетских претварача(пригушнице, трансформатори, батерије кондензатора, импулсни трансформатори)
|
7.Пројектовање тиристорских, мрежом вођених енергетских претварача
8.Пројектовање транзисторских енергетских претварача базираних на основним топологијама
9.Пројектовање мерних, побудних и регулационих кола енергетских претварача
10.Пројектовање система енергетских претварача
11.Пројектовање енергетских претварача за корекцију фактора снаге-основни принципи,
12.Израчунавање губитака снаге и термички прорачуни енергетских претварача
13.Моделирање и пројектовање пасивних система за хлађење енергетских претварача
14.Моделирање и пројектовање активних система за хлађење електроенергетских претварача
15.Основни прорачуни поузданости енергетских претварача
|
|
|
Практична настава: |
Практична наставу чине a) Рачунске вежбе: решавање практичних пројектантских задатака у складу са садржајем предавања (б) Лабораторијске вежбе које су у складу са предавањима, в) Израда самосталног пројекта |
|
1. М.Р.Недељковић, С.Срдић, Енергетски претварачи1-Основне топологије енергетских претварача, ЕТФ Београд, Академска мисао, 2015.
2. M.Р.Недељковић, Енергетски претварачи2- Топологије енергетских претварача, ЕТФ Београд, Академска мисао, 2016.
3. M.Недељковић, Мрежом вођени претварачи, Академска мисао, Београд , 2007
4. Ned Mohan, Tore M. Undeland, William P. Robbins, Power electronics : converters, applications, and design, 3rd ed. , Hoboken,NJ: John Wiley Sons, 2003.
5. Muhammad H. Rashid, Power Electronics, Circuits, Devices and Applications, 3rd ed., Upper Saddle River, NJ: Pearson Education, 2003. |