Студијски програм: Рачунарско инжењерство |
|
Назив предмета: Стручна пракса 2 |
|
Наставник:
др Зоран Ћировић др Перица Штрбац |
|
Статус предмета: Изборни |
|
Шифра предмета: |
|
ЕСПБ бодови: 6 |
|
Услов: Студент може да уради Стручну праксу 2 истовремено са израдом Примењеног истраживачког рада, а то је пројекат у којем се решава практични проблем из области електротехничког инжењерства и који је у функцији израде мастер рада.
Стручна пракса 2 и Примењени истраживачки рад се ради у фирми која се баве електротехничким инжењерством са којом високошколска установа има уговор уз сагласност ментора. У циљу ефикасног студирања, пожељно је да студент има план рада одобрен од потенцијалног ментора, сагласност организације у којој реализује Стручну праксу 2 и одобреног ко-ментора од стране организације (најмање завршене 5-тогодишње студије, или академски мастер). Овај рад, после евентуалних корекција од стране ментора, постаје део Мастер рада.
Студенти добијају упут за стручну праксу (образац ОБ-52), који доносе у школу након завршене праксе оверену од овлашћеног лица са печатом организације. |
|
Циљ предмета: Омогућити студентима да у оквиру праксе у фирми која се бави електротехничким инжењерством испоље своје компетенције и креативност у избору метода и технологија. Подстицати студенте да активно и одговорно учествују у раду тима на решавању задатака као и да предлажу примену нових технологија. Пружити подршку студентима да међу члановима тима у фирми дају своје предлоге и укључе се, уз подршку ментора, у планирање и раелизацију пројеката на нивоу фирме у којој обављају праксу. Оспособити студенте да примењују различите технологије у процесу решавања задатака. Оспособити студенте да у току решавања задатака из области електротехничког инжењерства креирају и потребну документацију и извештај о свом раду на пројекту. |
|
Исход предмета:
До краја Стручне праксе 2, студенти ће бити спремни:
− Да испоље самосталност и креативност у избору метода и технологија за решавање датог задатка.
− Да активно и одговорно учествују у раду тима на решавању задатака као и да предлажу примену нових технологија.
− Да својим предлозима и непосредним учешћем допринесу успешној реализацији пројеката у оквиру фирме у којој обављају праксу.
− Да у сарадњи са ментором и осталим члановима тима допринесу квалитетнијем решењу постављеног задатка. |
|
Садржај предмета:
Теоријска настава: |
|
Практична настава: |
У току стручне праксе у току четвртог семестра, студенти се укључују у планирање и реализацију пројекта у фирми која се бави електротехничким инжењерством и у којој обављају праксу. Студенти уз помоћ ментора и чланова тима реализују задатке из пројекта. Присуствују радним састанцима тима где активно учествују у формирању одлука о примени датих технологија и метода. У сарадњи са члановима тима примењују различите поступке праћења и бележења развоја пројекта. Укључују се у процес евалуације и самоевалуације реализованих пројектних задатака. Воде дневник стручне праксе и на крају пишу извештај. |
|
|
Литература: |
|
|
Број часова активне наставе:
|
|
Остали часови: |
|
Предавања: |
Вежбе: |
Други облици наставе: |
Студијски и истраживачки рад: |
|
0 |
|
|
|
|
Метода извођења наставе:
Број часова: 90 часовапраксе у фирми која се бави електротехничким инжењерством, писање дневника праксе и извештаја.
Менторска настава, консултације, припрема за праксу и пракса у фирмама које се баве електротехничким инжењерством.
Оцену студенту у индекс уписује наставник задужен за организацију стручне праксе, а на основу: дневника праксе, извештаја и мишљења ментора о студентовом ангажовању у току праксе. Дневник праксе и извештај потписује ментор који је био задужен за практичан рад студента у фирми те сачињава, потписује и предаје мишљење о студентовом практичном раду у фирми. |
|
Оцена знања (максималан број поена 100):
Предиспитне обавезе |
Поена |
Завршни испит |
Поена |
активности у току предавања |
|
писмени испит |
|
практична настава |
|
усмени испит |
|
семинарски рад |
|
испит за рачунаром |
|
колоквијум |
|
практичан |
|
|