|
|
О предмету |
Управљање електроенергетским претварачима |
Студијски програм: Специјалистичке студије Нове енергетске технологије, Специјалистичке студије Електроника и телекомуникације |
|
Назив предмета: Управљање електроенергетским претварачима |
|
Наставник:
др Жељко Деспотовић |
|
Статус предмета: Изборни |
|
Шифра предмета: |
|
ЕСПБ бодови: 8 |
|
Услов:
За праћење наставе је потребнa су предзнања из предмета: основе електротехнике, електрични претварачи снаге (или енергетске електронике) и основе електронике. |
|
Циљ предмета:
Стицање знања о напредним техникама управљања енергетским преварачима, анализи свих компоненти и елемената у регулационој структури енергетског претварача, моделовању и симулацији; управљачких кола енергетских претварача, мерења и параметрирања регулатора у реалном окружењу. |
|
Исход предмета:
Студенти ће стећи основне предстве o начинима управљања енергетских претварача, начинима анализе система регулационих и управљачких кола енергетских претварача, са методама и алатима за моделовање управљачких кола енергетских претварача и добијају основна знања за примени у конкретним системима енергетске електронике. |
|
Садржај предмета:
Теоријска настава: |
Теоријска настава
1.Увод.Основне компоненте управљачко - регулационих кола,
2.Побудна кола енергетских прекидачких елемената (SCR, IGBT, MOSFET, GTO),
3.Сензори и прилагодна електронска кола,
4.Начини реализације и структура регулационих кола енергетских претварача,
5.Управљачка кола енергетских претварача-принципи, методе реализације, хардвер,
6.Управљачко - регулациона кола за фазно регулисане мрежом вођене претвараче,
7.Принципи, врсте и класификација техника ширинско-импулсне модулације (PWM)
прекидачких претварача,
8.Управљачко - регулациона кола за енергетске PWM претвараче (исправљачи, чопери, инвертори),
9. Управљање инвертора у са применом у електричним машинама и електромоторним погонима,
10.V/F, скаларно и векторско управљање,
11.Управљање наизменичним претварачима и циклоконверторима,
12.Управљачки кругови више-нивоиских multi-lеvel инвертора,
13.Вискофреквентни високонапонски енергетски претварачи (основне топологије и управљање),
14.Енергетски претварачи за корекцију фактора снаге-основни принципи и начини реализације управљачких кола,
15.Савремени трендови развоја управљачких кола енергетских претварачa. |
Практична настава: |
Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад
Практична наставу чине a) Рачунске вежбе: решавање практичних задатака у складу са садржајем предавања (б)Рачунарске вежбе: симулације (у програмском пакету PSPICE-MicroSIM) управљачких кола енергетских претварача у складу са садржајем предавања (в) Лабораторијске вежбе које су у складу са предавањима г) Израда самосталног семинарског рада |
|
|
Литература: |
1.Ned Mohan, Tore M. Undeland, William P. Robbins,
Power electronics : converters, applications, and design, 3rd ed. ,
Hoboken, NJ: John Wiley and Sons, 2003,
2. Muhammad H. Rashid, Power Electronics, Circuits, Devices and
Applications, 3rd ed., Upper Saddle River, NJ: Pearson Education,
2003.
3. John G. Kassakian, Martin F. Schlecht, George C. Verghese,
Principles of Power Electronics, Addison-Wesley, 1991
4.Marian P. Kazmierkowski, R. Krishnan, Frede Blaabjerg, Control in
Power Electronics-selected problems, Acad.press, 2002
5.J. M. D. Murphy, F. G. Turnbull, Power Electronic Control of AC
Motors, Pergamon Press, 1988. |
|
Број часова активне наставе:
|
|
Остали часови: |
|
Предавања: |
Вежбе: |
Други облици наставе: |
Студијски и истраживачки рад: |
4 |
3 |
|
|
|
|
Метода извођења наставе:
Теоријска знања студетни стичу на предавањима. На рачунским вежбама се вежбају задаци, док се на вежбама за рачунаром вежбају симулације (у оквиру програмског пакета PSPICE-MicroSIM) управљачких кола у циљу ефикаснијег савладавања градива. |
|
Оцена знања (максималан број поена 100):
Предиспитне обавезе |
Поена |
Завршни испит |
Поена |
активности у току предавања |
5 |
писмени испит |
30 |
практична настава |
10 |
усмени испит |
20 |
семинарски рад |
15 |
испит за рачунаром |
|
колоквијум |
20 |
практичан |
|
|
|
|
|