Дипломци
Online књижара
Адресар
English
Студентски парламент
  Повратак на почетну  
Висока школа електротехнике и рачунарства струковних студија
Београд
 
   
О Школи   Студирање   Упис семестра   Е - учење (Moodle)   Лабораторије и центри   Маркетинг и послови   Акредитација
   
   
     
O предмету
Презентације предмета
Обавештења
Предавања
Вежбе
Резултати испита
Испитна питања
Резултати колоквијума
Download
Почетна >> Странице предметa >> Компјутерска анимација
 
 
О предмету Компјутерска анимација
Студијски програм: Нове рачунарске технологије, Аудио и видео технологије
Назив предмета: Компјутерска анимација
Наставник:
др Марина Кецман
Статус предмета: Изборни
Шифра предмета:
ЕСПБ бодови: 6
Услов:

Услов: нема услова, али је препоручљиво да је одслушан предмет основи анимације

Циљ предмета:

Циљ предмета је упознавање са радним окружењем Maya 3D програма, правилима карактерне
анимације, као и савладавање основних алатки за анимацију карактера помоћу скелета и
деформера, као и планирања и рада у процесу израде анимиране кратке форме.

Исход предмета:

Студенти ће имати прилику да се упознају са основама карактерне анимације, глуме и говора
тела, да савладају карактерну анимацију двоножних 3D модела, анимирају говор према звучној
матрици, и примене принципе анимације у 3D техници.

Садржај предмета:
Теоријска настава:
  1. Увод, појмови, терминологија, технологија компјутерске анимације.
  2. Кориснички интерфејс у програмском окружењу Maya 3D, организација node система, радно окружење, тродимензионални координатни систем и трансформације унутар њега, основне трансформације (транслација, ротација, скалирање), промене погледа.
  3. Технологије компјутерске анимације, терминологија. Покрет, тајминг, технологија екстрема, key frame анимација
  4. Терминологија %and%ndash; екстреми, фазе, оса акције, линија акције... Graph editor, анимација са контролом интерполације између key frame-ова.
  5. Анимација по путањи. Креирање хијерархије. Упознавање са принципима рада контрола за анимацију објеката, као и деформера и њихових атрибута.
  6. Риговање карактера.
  7. Карактер објеката, примена принципа анимације у циљу изражајности анимираних објеката. Тежина.
  8. Двоножни карактери, анимација и дизајн.
  9. Основе карактерне анимације %and%ndash; циклус хода.
  10. Изражавање карактера помоћу анимације. Поза, покрет и време. Упоредна анимација циклуса хода различитих ликова.
  11. Идеја, синопсис, сценарио, сториборд, дизајн карактера. Припрема за пројекат. Глума и израз. Анимација cartoony хода.
  12. Анимација карактера у специфичној ситуацији.
  13. Рад на пројекту.
Практична настава:
  1. Основне алатке за анимацију у Maya 3D.
  2. Хијерархија и анимирање објеката унутар група.
  3. Graph editor. Деформери.
  4. Аnimation layers.
  5. Организација пројекта.
  6. Коришћење референци.
  7. Карактерна анимација.
  8. Говор тела у анимацији.
  9. Изрази лица, Blend shapes.
  10. Анимирање говора.
  11. Решавање специфичних проблема индивидуалних пројеката
  12. Рад на пројекту.
  13. Рад на пројекту.
Литература:
  1. Даниел Ериџон, Граматика филмског језика, Универзитет Уметности, Београд, Студентски културни центар, Београд, 1998.

  2. Alias/Wavefront, The Art of Maya, Syb, 2007.

  3. G. Maestri, Character animation 2 - Volume 2: Advanced Techniques, New Riders, Indiana, 2002.
  4. J. Birn, Digital Lighting And Rendering, New Riders, USA, 2000
Број часова активне наставе: 75
Остали часови:
Предавања: Вежбе: Други облици наставе: Студијски и истраживачки рад:
2 3  
Метода извођења наставе:
  • теоријска - контактна усмена, показна са видео пројекцијама, практична са пројекцијама и индивидуалним корекцијама
  • ВЕЖБЕ СУ ОБАВЕЗНИ ДЕО ПРЕДИСПИТНИХ ОБАВЕЗА
Оцена знања (максималан број поена 100):
Предиспитне обавезе Поена Завршни испит Поена
активности у току предавања 10 писмени испит
практична настава 10 усмени испит 20
семинарски рад испит за рачунаром 50
колоквијум 10 практичан
 
           
Предметни професор
др Марина Кецман
Термин консултација:
utorak i sreda od 15h - 17h
Кабинет: 303
E-mail: marina.kecman@viser.edu.rs
   
| О Школи | Студирање | Упис семестра | Маркетинг и послови | Лабораторије и центри | Дешавања |
  © Висока школа електротехнике и рачунарства струковних студија, Војводе Степе 283, Београд
web@viser.edu.rs