Дипломци
Online књижара
Адресар
English
Студентски парламент
  Повратак на почетну  
Висока школа електротехнике и рачунарства струковних студија
Београд
 
   
О Школи   Студирање   Упис семестра   Е - учење (Moodle)   Лабораторије и центри   Маркетинг и послови   Акредитација
   
   
     
O предмету
Презентације предмета
Обавештења
Предавања
Вежбе
Резултати испита
Испитна питања
Резултати колоквијума
Download
Почетна >> Странице предметa >> Интерактивна мултимедија
 
 
О предмету Интерактивна мултимедија
Студијски програм: Мултимедијално инжењерство
Назив предмета: Интерактивна мултимедија
Наставник:
др Марина Кецман
Статус предмета: Изборни
Шифра предмета:
ЕСПБ бодови: 8
Услов:

Одслушан предмет компјутерска анимација 1

Циљ предмета:

Савладавање различитих концепата креирања мултимедијалних интерактивних садржаја и компјутерске анимације и имплементација тог знања у индивидуалној или тимској пракси.

Исход предмета:

На крају курса, студенти ће моћи да креирају интерактивне мултимедијалне садржаје на високом естетком и професионалном нивоу у домену компјутерске графике.

Садржај предмета:
Теоријска настава:
  1. Увод, појмови, терминологија и врсте мултимедијалних садржаја.
  2. 3D геометрија, врсте - полигонални и NURBS објекти. Примитиви, алатке.
  3. Полигонално моделовање.
  4. Shader-и, материјали, текстуре. Атрибути. UV мапирање. Принципи, алатке.
  5. Припрема мапа за израду текстура,  експортовање мапа
  6. Светло у филму и видео играма.
  7. Камера, композиција, кадрирање, планови. 3D камере – врсте, атрибути.
  8. Рендеринг - финализације слике, Maya software render, Mental Ray renderer
  9. Интерактивност као појам, и интерактивни садржаји - врсте, намене, софтвери и engines.
  10. Дизајн карактера и објеката.
  11. Дизајн игре
  12. Елементи традиционалних медија у компјутерским играма и њихове специфичности.
  13. Елементи својствени компјутерским играма.
  14. Класификације и жанрови видео игара, циљне групе, мотиви.
  15. Предвиђања и даљи развој видео игара - 3D, VR.
Практична настава:

1.     Полигонални 3D објекати, основе моделовања, конструкција модела. Алатке.

2.     Полигонално моделовање према референцама.

3.     UV мапирање

4.     Израда текстура и текстурисање полигоналних објеката.

5.     3D светла - врсте и атрибути.

6.     3D Kамерe. Поставка и анимација камера, анимација по путањи.

7.     Rендеровање - Mental Ray renderer, параметри и подешавања.

8.     Увод у Unity 3D, програм за креирање компјутерских игара.

9.     Припрема материјала и пројекта за компјутерску игру.

10. Креирање интерактивног окружења и елемената у Unity 3D

11. Осветљавање сцене у Unity 3D

12. Камере и анимација у Unity 3D

13. Креирање звука за игру.

14. Експортовање игре за различите платформе

Литература:

[1] Кајоа, Роже Игре и људи

[2] Pardew, Les Beginning Illustration and Storyboarding for Games

[3] Russo, Mario, Polygonal Modeling: Basic And Advanced Techniques, Wordware Publishing, 2006.

[4] Childs IV, G.W. Creating Music and Sound for Games

[5] Birn, Jeremy. Digital Lighting And Rendering, New Riders, USA, 2000. 

[6] https://unity3d.com/learn


Број часова активне наставе:
Остали часови:
Предавања: Вежбе: Други облици наставе: Студијски и истраживачки рад:
3 3  
Метода извођења наставе:

Теоријска – усмена и показна - видео пројекције, практична – рад на рачунарима

Оцена знања (максималан број поена 100):
Предиспитне обавезе Поена Завршни испит Поена
активности у току предавања 10 писмени испит
практична настава 10 усмени испит
семинарски рад 0 испит за рачунаром
колоквијум 30 практичан 50
 
           
Предметни професор
др Марина Кецман
Термин консултација:
utorak i sreda od 15h - 17h
Кабинет: 303
E-mail: marina.kecman@viser.edu.rs
   
| О Школи | Студирање | Упис семестра | Маркетинг и послови | Лабораторије и центри | Дешавања |
  © Висока школа електротехнике и рачунарства струковних студија, Војводе Степе 283, Београд
web@viser.edu.rs