|
|
|
Почетна >> Странице предметa >> Интерактивна мултимедија |
|
|
|
О предмету |
Интерактивна мултимедија |
Студијски програм: Мултимедијално инжењерство |
|
Назив предмета: Интерактивна мултимедија |
|
Наставник:
др Марина Кецман |
|
Статус предмета: Изборни |
|
Шифра предмета: |
|
ЕСПБ бодови: 8 |
|
Услов: Одслушан предмет компјутерска анимација 1 |
|
Циљ предмета: Савладавање различитих концепата креирања мултимедијалних интерактивних садржаја и компјутерске анимације и имплементација тог знања у индивидуалној или тимској пракси. |
|
Исход предмета:
На крају курса, студенти ће моћи да креирају интерактивне мултимедијалне садржаје на високом естетком и професионалном нивоу у домену компјутерске графике. |
|
Садржај предмета:
Теоријска настава: |
- Увод, појмови, терминологија и врсте мултимедијалних садржаја.
- 3D геометрија, врсте - полигонални и NURBS објекти. Примитиви, алатке.
- Полигонално моделовање.
- Shader-и, материјали, текстуре. Атрибути. UV мапирање. Принципи, алатке.
- Припрема мапа за израду текстура, експортовање мапа
- Светло у филму и видео играма.
- Камера, композиција, кадрирање, планови. 3D камере – врсте, атрибути.
- Рендеринг - финализације слике, Maya software render, Mental Ray renderer
- Интерактивност као појам, и интерактивни садржаји - врсте, намене, софтвери и engines.
- Дизајн карактера и објеката.
- Дизајн игре
- Елементи традиционалних медија у компјутерским играма и њихове специфичности.
- Елементи својствени компјутерским играма.
- Класификације и жанрови видео игара, циљне групе, мотиви.
- Предвиђања и даљи развој видео игара - 3D, VR.
|
Практична настава: |
1. Полигонални 3D објекати, основе моделовања, конструкција модела. Алатке.
2. Полигонално моделовање према референцама.
3. UV мапирање
4. Израда текстура и текстурисање полигоналних објеката.
5. 3D светла - врсте и атрибути.
6. 3D Kамерe. Поставка и анимација камера, анимација по путањи.
7. Rендеровање - Mental Ray renderer, параметри и подешавања.
8. Увод у Unity 3D, програм за креирање компјутерских игара.
9. Припрема материјала и пројекта за компјутерску игру.
10. Креирање интерактивног окружења и елемената у Unity 3D
11. Осветљавање сцене у Unity 3D
12. Камере и анимација у Unity 3D
13. Креирање звука за игру.
14. Експортовање игре за различите платформе |
|
|
Литература: |
[1] Кајоа, Роже Игре и људи
[2] Pardew, Les Beginning Illustration and Storyboarding for Games
[3] Russo, Mario, Polygonal Modeling: Basic And Advanced Techniques, Wordware Publishing, 2006.
[4] Childs IV, G.W. Creating Music and Sound for Games
[5] Birn, Jeremy. Digital Lighting And Rendering, New Riders, USA, 2000.
[6] https://unity3d.com/learn
|
|
Број часова активне наставе:
|
|
Остали часови: |
|
Предавања: |
Вежбе: |
Други облици наставе: |
Студијски и истраживачки рад: |
3 |
3 |
|
|
|
|
Метода извођења наставе:
Теоријска – усмена и показна - видео пројекције, практична – рад на рачунарима |
|
Оцена знања (максималан број поена 100):
Предиспитне обавезе |
Поена |
Завршни испит |
Поена |
активности у току предавања |
10 |
писмени испит |
|
практична настава |
10 |
усмени испит |
|
семинарски рад |
0 |
испит за рачунаром |
|
колоквијум |
30 |
практичан |
50 |
|
|
|
|
|
|
|