| Студијски програм: Електроника и телекомуникације, Рачунарска техника |
|
| Назив предмета: Виша математика |
|
Наставник:
др Љубица Михић |
|
| Статус предмета: Изборни |
|
| Шифра предмета: |
|
| ЕСПБ бодови: 6 |
|
| Услов: Инжењерска математика |
|
Циљ предмета: Стицање потребних знања за прећење стручних предмета електротехничке струке, проширење математичког образовања, развијање стваралачког мишљења и стварање основе за разумевање квалитетних односа међу појавама. |
|
Исход предмета:
Студенти ће бити оспособљени да решавају сложеније математичке задатке и моћи да их примене у електротехничкој струци. |
|
Садржај предмета:
| Теоријска настава: |
1. Појам матрице, особине и операције.
2. Детерминанте, особине и израчунавање.
3. Инверзне матрице.
4. Ранг матрице.
5. Методе за решавање система линеарних једначина.
6. Први колоквијум
7. Диференцијалне једначине првог реда: хомогена, линерна, Бернулијева
8. Диференцијалне једначине другог реда.
9. Бројни ред: основна својства и конвергенција.
10. Критеријуми конвергенције за позитивне редове.
11. Алтернативни ред.
12. Степен и ред и примена.
13. Други колоквијум. |
| Практична настава: |
Практична настава прати програм предавања. Лабораторијске вежбе на рачунару коришћењем софтверског пакета MATLAB. |
|
|
| Литература: |
[1] А.Савић, С.Штрбац-Савић, Математика 2, ВИШЕР, Београд, 2015.
[ 2 ] А.Савић, С.Штрбац-Савић, И.Стефановић, Математика 2-приручник за лабораторијске вежбе, ВИШЕР, Београд, 2016. |
|
Број часова активне наставе:
|
|
Остали часови: |
|
| Предавања: |
Вежбе: |
Други облици наставе: |
Студијски и истраживачки рад: |
| 2 |
3 |
|
|
|
|
Метода извођења наставе:
Предавања, рачунске вежбе, лабораторијске вежбе, консултације, колоквијуми, одбрана лабораторијских вежби и писмени испит. |
|
Оцена знања (максималан број поена 100):
| Предиспитне обавезе |
Поена |
Завршни испит |
Поена |
| активности у току предавања |
9 |
писмени испит |
|
| практична настава |
10 |
усмени испит |
30 |
| семинарски рад |
|
испит за рачунаром |
|
| колоквијум |
51 |
практичан |
|
|