Дипломци
Online књижара
Адресар
English
Студентски парламент
  Повратак на почетну  
Висока школа електротехнике и рачунарства струковних студија
Београд
 
   
О Школи   Студирање   Упис семестра   Е - учење (Moodle)   Лабораторије и центри   Маркетинг и послови   Акредитација
   
   
     
O предмету
Презентације предмета
Обавештења
Предавања
Вежбе
Резултати испита
Испитна питања
Резултати колоквијума
Download
Почетна >> Странице предметa >> Компјутерска анимација 2
 
 
О предмету Компјутерска анимација 2
Студијски програм: Мултимедијалне технологије и дигитална телевизија
Назив предмета: Компјутерска анимација 2
Наставник:
др Марина Кецман
Статус предмета: Изборни
Шифра предмета:
ЕСПБ бодови: 8
Услов:

%and%nbsp;

нема услова, али је препоручљиво да су одслушани предмети основи анимације и компјутерска анимација 1

Циљ предмета:

%and%nbsp;

Циљ предмета је савладавање базичних практично применљивих знања из области 3D моделовања, текстурисања и рендеровања у Maya 3D програму.

Исход предмета:

%and%nbsp;

Студенти ће имати прилику да савладају креирање и текстурисање 3D модела, поставе светла и припреме сцену за фотореалистичан и стилизован рендеринг.

Садржај предмета:
Теоријска настава:

%and%nbsp;

  1. Презентација полигоналних 3D објеката, основе моделовања, конструкција модела од основних примитивних облика.

  2. Представљање NURBS геометрије - криве и површине.

    Алатке за комплексно полигонално моделовање.

    Дизајн карактера и објеката.

  3. Shader-и, материјали, текстуре. Атрибути.

  4. UV мапирање. Принципи, алатке.

  5. UV мапирање сложенијих објеката.

  6. Текстурисање полигоналних објеката. Коришћење фотографија као основе за текстуре, креирање нових текстура.

  7. Филмско светло.

    Светла у 3D окружењу 1- дигитални светлосни извори, врсте и основни атрибути.

  8. Камера %and%ndash; врсте, атрибути, покрети камером. Камере у 3D окружењу. Анимација камере.

  9. Рендеринг 1- технологија финализације слике, Maya software render, рендеринг алгоритми, контрола и управљање процесом финализације, основе raytrace рендеринга, anti-aliasing, стандардни формати и резолуције.

  10. Рендеринг 2 %and%ndash; Mental Ray renderer, атрибути и подешавања, Mental Ray материјали, ambient occlusion, golbal illumination, final gathering, мрежни рендеринг.

Практична настава:
  1. Програмско окружење Maya 3D.

  2. Моделовање и материјализација - полигоналне и NURBS технологије.

  3. Полигонално моделовање. Алатке.

  4. UV мапирање.

  5. UV мапирање. Креирање једноставних текстура.

  6. Креирање реалистичних текстура од фотографија.

  7. Светлa. Врсте, атрибути.

  8. Kамерe. Брсте, атрибути.

  9. Rендеровање.

  10. Рад на индивидуалним/испитним пројектима.

  11. Рад на индивидуалним/испитним пројектима.

  12. Рад на индивидуалним/испитним пројектима.

%and%nbsp;

%and%nbsp;

Литература:
  1. Даниел Ериџон, Граматика филмског језика, Универзитет Уметности, Београд,
  2. Студентски културни центар, Београд, 1998.
  3. Alias/Wavefront, The Art of Maya, Syb, 2007.
  4. G. Maestri, Character animation 2 - Volume 2: Advanced Techniques, New Riders, Indiana, 2002.
  5. J. Birn, Digital Lighting And Rendering, New Riders, USA, 2000.
  6. Mark T. Byrne, The Art of Layout and Storyboarding, A Mark T. Byrne Publication, Ireland, 1999.
Број часова активне наставе:
Остали часови:
Предавања: Вежбе: Други облици наставе: Студијски и истраживачки рад:
4 3  
Метода извођења наставе:

теоријска - усмена, показна са видео пројекцијама, практична са пројекцијама и индивидуалним корекцијама

ВЕЖБЕ СУ ОБАВЕЗНИ ДЕО ПРЕДИСПИТНИХ ОБАВЕЗА

Оцена знања (максималан број поена 100):
Предиспитне обавезе Поена Завршни испит Поена
активности у току предавања 10 писмени испит
практична настава 30 усмени испит
семинарски рад испит за рачунаром 50
колоквијум 10 практичан
 
           
Предметни професор
др Марина Кецман
Термин консултација:
utorak i sreda od 15h - 17h
Кабинет: 303
E-mail: marina.kecman@viser.edu.rs
   
| О Школи | Студирање | Упис семестра | Маркетинг и послови | Лабораторије и центри | Дешавања |
  © Висока школа електротехнике и рачунарства струковних студија, Војводе Степе 283, Београд
web@viser.edu.rs