|
|
О предмету |
Компјутерска анимација 2 |
Студијски програм: Мултимедијалне технологије и дигитална телевизија |
|
Назив предмета: Компјутерска анимација 2 |
|
Наставник:
др Марина Кецман |
|
Статус предмета: Изборни |
|
Шифра предмета: |
|
ЕСПБ бодови: 8 |
|
Услов: %and%nbsp;
нема услова, али је препоручљиво да су одслушани предмети основи анимације и компјутерска анимација 1 |
|
Циљ предмета: %and%nbsp;
Циљ предмета је савладавање базичних практично применљивих знања из области 3D моделовања, текстурисања и рендеровања у Maya 3D програму. |
|
Исход предмета:
%and%nbsp;
Студенти ће имати прилику да савладају креирање и текстурисање 3D модела, поставе светла и припреме сцену за фотореалистичан и стилизован рендеринг. |
|
Садржај предмета:
Теоријска настава: |
%and%nbsp;
-
Презентација полигоналних 3D објеката, основе моделовања, конструкција модела од основних примитивних облика.
-
Представљање NURBS геометрије - криве и површине.
Алатке за комплексно полигонално моделовање.
Дизајн карактера и објеката.
-
Shader-и, материјали, текстуре. Атрибути.
-
UV мапирање. Принципи, алатке.
-
UV мапирање сложенијих објеката.
-
Текстурисање полигоналних објеката. Коришћење фотографија као основе за текстуре, креирање нових текстура.
-
Филмско светло.
Светла у 3D окружењу 1- дигитални светлосни извори, врсте и основни атрибути.
-
Камера %and%ndash; врсте, атрибути, покрети камером. Камере у 3D окружењу. Анимација камере.
-
Рендеринг 1- технологија финализације слике, Maya software render, рендеринг алгоритми, контрола и управљање процесом финализације, основе raytrace рендеринга, anti-aliasing, стандардни формати и резолуције.
-
Рендеринг 2 %and%ndash; Mental Ray renderer, атрибути и подешавања, Mental Ray материјали, ambient occlusion, golbal illumination, final gathering, мрежни рендеринг.
|
Практична настава: |
-
Програмско окружење Maya 3D.
-
Моделовање и материјализација - полигоналне и NURBS технологије.
-
Полигонално моделовање. Алатке.
-
UV мапирање.
-
UV мапирање. Креирање једноставних текстура.
-
Креирање реалистичних текстура од фотографија.
-
Светлa. Врсте, атрибути.
-
Kамерe. Брсте, атрибути.
-
Rендеровање.
-
Рад на индивидуалним/испитним пројектима.
-
Рад на индивидуалним/испитним пројектима.
-
Рад на индивидуалним/испитним пројектима.
%and%nbsp;
%and%nbsp; |
|
|
Литература: |
- Даниел Ериџон, Граматика филмског језика, Универзитет Уметности, Београд,
- Студентски културни центар, Београд, 1998.
- Alias/Wavefront, The Art of Maya, Syb, 2007.
- G. Maestri, Character animation 2 - Volume 2: Advanced Techniques, New Riders, Indiana, 2002.
- J. Birn, Digital Lighting And Rendering, New Riders, USA, 2000.
- Mark T. Byrne, The Art of Layout and Storyboarding, A Mark T. Byrne Publication, Ireland, 1999.
|
|
Број часова активне наставе:
|
|
Остали часови: |
|
Предавања: |
Вежбе: |
Други облици наставе: |
Студијски и истраживачки рад: |
4 |
3 |
|
|
|
|
Метода извођења наставе:
теоријска - усмена, показна са видео пројекцијама, практична са пројекцијама и индивидуалним корекцијама
ВЕЖБЕ СУ ОБАВЕЗНИ ДЕО ПРЕДИСПИТНИХ ОБАВЕЗА
|
|
Оцена знања (максималан број поена 100):
Предиспитне обавезе |
Поена |
Завршни испит |
Поена |
активности у току предавања |
10 |
писмени испит |
|
практична настава |
30 |
усмени испит |
|
семинарски рад |
|
испит за рачунаром |
50 |
колоквијум |
10 |
практичан |
|
|
|
|
|