|
|
О предмету |
Мултимедијална постпродукција |
Студијски програм: Мултимедијалне технологије и дигитална телевизија |
|
Назив предмета: Мултимедијална постпродукција |
|
Наставник:
др Марина Кецман |
|
Статус предмета: Изборни |
|
Шифра предмета: |
|
ЕСПБ бодови: 8 |
|
Услов: нема услова, али је препоручљиво да су одслушани предмети основи анимације, компјутерска анимација 1 и компјутерска анимација 2 |
|
Циљ предмета: %and%nbsp;
Циљ предмета је да се студенти упознају са основним принципима рада у постпродукционој обради и анимацији, како статичних слика, тако и видео материјала. Исто тако, имаће прилику да се упознају и са специфичностима припреме и планирања целокупног продукцијског процеса снимања за специјалне ефекте и дигиталну постпродукцију. |
|
Исход предмета:
Студенти ће имати прилику да савладају основе мултимедијалне постпродукције на задатим примерма и задацима, као и својим видео радовима насталим током вежби из других предмета током студирања, те да се оспособе за реализацију мултимедијалних радова који задовољавају естетске и професионалне критеријуме у сфери компјутерски генерисаних слика, и за израду својих мултимедијалних портфолија (Demo reel). |
|
Садржај предмета:
Теоријска настава: |
-
Апстрактна форма и наратив у видеу. Од идеје до књиге снимања.
-
Филмски језик и монтажа. Специфичности кратких видео форми %and%ndash; уметнички видео рад, џингл, реклама...
-
Специјални ефекти у оквиру статичних слика.
-
Пројекти %and%ndash; истраживање и развој као први корак у реализацији мултимедијалног рада.
-
Припреме и организација тимског пројекта %and%ndash; pipeline, редослед, подела задатака, рокови, међузависност рада чланова тима.
|
Практична настава: |
-
Упознавање са програмом Adobe After Effects, интерфејс, основне алатке и атрибути, композиције.
-
Основне алатке за анимацију у Adobe After Effects, атрибути и процес анимације.
-
Рад са статичним сликама, основни филтери, лејери, колор корекција, анимација.
-
Рад са статичним сликама, креирање паралаксе кретања од статичних слика.
-
3D лејери и анимација текста.
-
Keying, исецање позадине green screen-a и/или blue screen-а из видео материјала.
-
Уклапање исечеог материјала са статичном сликом као позадином.
-
Камере и camera tracking.
-
Филтери, деформације, атрибути и ефекти лејера
-
Припрема за рендер, формати, рендеровање.
|
|
|
Литература: |
%and%nbsp;
-
Даниел Ериџон, Граматика филмског језика, Универзитет Уметности, Београд, Студентски културни центар, Београд, 1998.
-
Jon Krasner, Motion Graphic Design: Applied Jistory and Aesthetics, Elsevier, Oxford, 2008.
-
Gerard Kim, Designing virtual reality Systems: The structured approach, Springer, 2005.
-
Michael Rush, New Media in Art, Thames, Hudson, 2005.
-
Stephen P. Anderson, Seductive interactive design, New Readers Press, 2011.
-
Yael Braha Bill Byrne, Creative Motion Graphics Titling for Film, Video and the Web: Dynamic Motion Graphic Title Design, Focal Press, 2010.
|
|
Број часова активне наставе:
|
|
Остали часови: |
|
Предавања: |
Вежбе: |
Други облици наставе: |
Студијски и истраживачки рад: |
4 |
3 |
|
|
|
|
Метода извођења наставе:
Настава је организована путем предавања и лабораторијских вежби.
ВЕЖБЕ СУ САСТАВНИ ДЕО ПРЕДИСПИТНИХ ОБАВЕЗА |
|
Оцена знања (максималан број поена 100):
Предиспитне обавезе |
Поена |
Завршни испит |
Поена |
активности у току предавања |
10 |
писмени испит |
|
практична настава |
30 |
усмени испит |
|
семинарски рад |
|
испит за рачунаром |
50 |
колоквијум |
10 |
практичан |
|
|
|
|
|