|
|
О предмету |
Основи анимације |
Студијски програм: Нове рачунарске технологије, Аудио и видео технологије |
|
Назив предмета: Основи анимације |
|
Наставник:
др Марина Кецман |
|
Статус предмета: Изборни |
|
Шифра предмета: |
|
ЕСПБ бодови: 6 |
|
Услов: нема услова |
|
Циљ предмета: Теоријско и практично упознавање са основним техникама класичне и дигиталне анимације, са општим принципима и правилима анимације, укључујући и фазе и процесе препродукције из ове области. |
|
Исход предмета:
Студенти ће имати прилику да савладају процес припреме и креирања дводимензионалних анимација у класичним и дигиталним техникама, stop motion, stop trick, цртана анимације, анимација колажа. Посебан осврт ће се посветити и звуку као саставном делу анимираног филма. У практичној настави, студенти ће се упознати и програмима Adobe Flash, Adobe Photoshop и Adobe Effects. |
|
Садржај предмета:
Теоријска настава: |
1. Увод, терминологија, технологија, историјски пресек.
2. Композиција слике, златни пресек.
3. 12 принципа анимације, Stop trick анимација.
4. Синопсис, сценарио, сториборд, аниматик.
5. Stop frame анимација, фотографије.
6. Увод у After Effects.
7. Анимација дигиталних колажа у After Effects.
8. Колоквијум.
9. Key frame анимација.
10. Цртана анимација.
11. Увод у Adobe Animate (Flash).
12. Звук у анимираном филму.
13. Дијалог, вокализација.
14. Увод у програм Maya 3D.
15. Колоквијум. |
Практична настава: |
1. зрада Stop frame колажне анимације, Stop trick анимација од фотографија.
2. Упознавање са програмом After Effects и анимирање.
3. Вежбе цртаних анимација, упознавање са програмом и анимација објеката у Adobe Animate.
4. Увод у Mayu 3D. |
|
|
Литература: |
[1] Б. Довниковић, Мала школа цртаног филма, Загреб, 1983.
[2] R. Williams, The Animator`s suvirval kit, Faber and Faber, New York, 1995.
[3] H. Whitaker, J. Kalas, Timing for animation, Focal Press, 2002.
[4] M.T. Byrne, The Art of Layout and Storyboarding, A Mark T. Byrne Publication, Ireland,1999. |
|
Број часова активне наставе: 75
|
|
Остали часови: |
|
Предавања: |
Вежбе: |
Други облици наставе: |
Студијски и истраживачки рад: |
2 |
3 |
|
|
|
|
Метода извођења наставе:
теоријска - усмена, видео пројекције и представљање компјутерских програма. Практична са пројекцијама, примерима и индивидуалним корекцијама. |
|
Оцена знања (максималан број поена 100):
Предиспитне обавезе |
Поена |
Завршни испит |
Поена |
активности у току предавања |
10 |
писмени испит |
|
практична настава |
10 |
усмени испит |
|
семинарски рад |
|
испит за рачунаром |
|
колоквијум |
30 |
практичан |
50 |
|
|
|
|