Дипломци
Online књижара
Адресар
English
Студентски парламент
  Повратак на почетну  
Висока школа електротехнике и рачунарства струковних студија
Београд
 
   
О Школи   Студирање   Упис семестра   Е - учење (Moodle)   Лабораторије и центри   Маркетинг и послови   Акредитација
   
   
     
O предмету
Презентације предмета
Обавештења
Предавања
Вежбе
Резултати испита
Испитна питања
Резултати колоквијума
Download
Почетна >> Странице предметa >> Компјутерска анимација 1
 
 
О предмету Компјутерска анимација 1
Студијски програм: Аудио и видео технологије, Нове рачунарске технологије, Нове рачунарске технологије - на даљину
Назив предмета: Компјутерска анимација 1
Наставник:
др Марина Кецман
Статус предмета: Изборни
Шифра предмета:
ЕСПБ бодови: 6
Услов:

нема услова, али је препоручљиво да је одслушан предмет основи анимације

Циљ предмета:

Циљ предмета је упознавање са радним окружењем Maya 3D програма, правилима карактерне анимације, као и савладавање основних алатки за анимацију карактера помоћу скелета и деформера, као и планирања и рада у процесу израде анимиране кратке форме.

Исход предмета:

%and%nbsp;

Студенти ће имати прилику да се упознају са основама карактерне анимације, глуме и говора тела, да савладају карактерну анимацију двоножних 3D модела, анимирају говор према звучној матрици, и примене принципе анимације у 3D техници.

Садржај предмета:
Теоријска настава:
  1. Увод, појмови, терминологија, технологија компјутерске анимације.

    Кориснички интерфејс у програмском окружењу Maya 3D, организација node система, радно окружење, тродимензионални координатни систем и трансформације унутар њега, основне трансформације (транслација, ротација, скалирање), промене погледа.

  2. Технологије компјутерске анимације, терминологија. Покрет, тајминг, технологија екстрема, key frame анимација

  3. Терминологија %and%ndash; екстреми, фазе, оса акције, линија акције... Graph editor, анимација са контролом интерполације између key frame-ова.

  4. Анимација по путањи. Креирање хијерархије.

  5. Упознавање са принципима рада контрола за анимацију објеката, као и деформера и њихових атрибута.

  6. Риговање карактера.

  7. Карактер објеката, примена принципа анимације у циљу изражајности анимираних објеката. Тежина.

  8. Двоножни карактери, анимација и дизајн.

  9. Основе карактерне анимације %and%ndash; циклус хода.

  10. Изражавање карактера помоћу анимације. Поза, покрет и време. Упоредна анимација циклуса хода различитих ликова.

  11. Идеја, синопсис, сценарио, сториборд, дизајн карактера. Припрема за пројекат.

    Глума и израз. Анимација cartoony хода.

  12. Анимација карактера у специфичној ситуацији.

  13. Рад на пројекту.

 

Практична настава:
  1. Основне алатке за анимацију у Maya 3D.

  2. Хијерархија и анимирање објеката унутар група.

  3. Graph editor. Деформери.

  4. Аnimation layers.

  5. Организација пројекта.

  6. Коришћење референци.

  7. Карактерна анимација.

  8. Говор тела у анимацији.

  9. Изрази лица, Blend shapes.

  10. Анимирање говора.

  11. Решавање специфичних проблема индивидуалних пројеката.

  12. Рад на пројекту.

  13. Рад на пројекту.

Литература:
  1. Даниел Ериџон, Граматика филмског језика, Универзитет Уметности, Београд,

  2. Студентски културни центар, Београд, 1998.

  3. Alias/Wavefront, The Art of Maya, Syb, 2007.

  4. G. Maestri, Character animation 2 - Volume 2: Advanced Techniques, New Riders, Indiana, 2002.

  5. R. Williams, The Animator`s suvirval kit, Faber and Faber, New York, 1995.

  6. Harold Whitaker, John Kalas, Timing for animation, Focal Press, 2002.

  7. Mark T. Byrne, The Art of Layout and Storyboarding, A Mark T. Byrne Publication, Ireland, 1999.

Број часова активне наставе: 75
Остали часови:
Предавања: Вежбе: Други облици наставе: Студијски и истраживачки рад:
2 3  
Метода извођења наставе:

теоријска - усмена, показна са видео пројекцијама, практична са пројекцијама и индивидуалним корекцијама

ВЕЖБЕ СУ ОБАВЕЗНИ ДЕО ПРЕДИСПИТНИХ ОБАВЕЗА

Оцена знања (максималан број поена 100):
Предиспитне обавезе Поена Завршни испит Поена
активности у току предавања 10 писмени испит
практична настава 10 усмени испит 20
семинарски рад испит за рачунаром 50
колоквијум 10 практичан
 
           
Предметни професор
др Марина Кецман
Термин консултација:
utorak i sreda od 15h - 17h
Кабинет: 303
E-mail: marina.kecman@viser.edu.rs
   
| О Школи | Студирање | Упис семестра | Маркетинг и послови | Лабораторије и центри | Дешавања |
  © Висока школа електротехнике и рачунарства струковних студија, Војводе Степе 283, Београд
web@viser.edu.rs