|
|
О предмету |
Компјутерска анимација 1 |
Студијски програм: Аудио и видео технологије, Нове рачунарске технологије, Нове рачунарске технологије - на даљину |
|
Назив предмета: Компјутерска анимација 1 |
|
Наставник:
др Марина Кецман |
|
Статус предмета: Изборни |
|
Шифра предмета: |
|
ЕСПБ бодови: 6 |
|
Услов:
нема услова, али је препоручљиво да је одслушан предмет основи анимације
|
|
|
Циљ предмета: Циљ предмета је упознавање са радним окружењем Maya 3D програма, правилима карактерне анимације, као и савладавање основних алатки за анимацију карактера помоћу скелета и деформера, као и планирања и рада у процесу израде анимиране кратке форме. |
|
Исход предмета:
%and%nbsp;
Студенти ће имати прилику да се упознају са основама карактерне анимације, глуме и говора тела, да савладају карактерну анимацију двоножних 3D модела, анимирају говор према звучној матрици, и примене принципе анимације у 3D техници. |
|
Садржај предмета:
Теоријска настава: |
-
Увод, појмови, терминологија, технологија компјутерске анимације.
Кориснички интерфејс у програмском окружењу Maya 3D, организација node система, радно окружење, тродимензионални координатни систем и трансформације унутар њега, основне трансформације (транслација, ротација, скалирање), промене погледа.
-
Технологије компјутерске анимације, терминологија. Покрет, тајминг, технологија екстрема, key frame анимација
-
Терминологија %and%ndash; екстреми, фазе, оса акције, линија акције... Graph editor, анимација са контролом интерполације између key frame-ова.
-
Анимација по путањи. Креирање хијерархије.
-
Упознавање са принципима рада контрола за анимацију објеката, као и деформера и њихових атрибута.
-
Риговање карактера.
-
Карактер објеката, примена принципа анимације у циљу изражајности анимираних објеката. Тежина.
-
Двоножни карактери, анимација и дизајн.
-
Основе карактерне анимације %and%ndash; циклус хода.
-
Изражавање карактера помоћу анимације. Поза, покрет и време. Упоредна анимација циклуса хода различитих ликова.
-
Идеја, синопсис, сценарио, сториборд, дизајн карактера. Припрема за пројекат.
Глума и израз. Анимација cartoony хода.
-
Анимација карактера у специфичној ситуацији.
-
Рад на пројекту.
|
|
|
Практична настава: |
-
Основне алатке за анимацију у Maya 3D.
-
Хијерархија и анимирање објеката унутар група.
-
Graph editor. Деформери.
-
Аnimation layers.
-
Организација пројекта.
-
Коришћење референци.
-
Карактерна анимација.
-
Говор тела у анимацији.
-
Изрази лица, Blend shapes.
-
Анимирање говора.
-
Решавање специфичних проблема индивидуалних пројеката.
-
Рад на пројекту.
-
Рад на пројекту.
|
|
|
Литература: |
-
Даниел Ериџон, Граматика филмског језика, Универзитет Уметности, Београд,
-
Студентски културни центар, Београд, 1998.
-
Alias/Wavefront, The Art of Maya, Syb, 2007.
-
G. Maestri, Character animation 2 - Volume 2: Advanced Techniques, New Riders, Indiana, 2002.
-
R. Williams, The Animator`s suvirval kit, Faber and Faber, New York, 1995.
-
Harold Whitaker, John Kalas, Timing for animation, Focal Press, 2002.
-
Mark T. Byrne, The Art of Layout and Storyboarding, A Mark T. Byrne Publication, Ireland, 1999.
|
|
Број часова активне наставе: 75
|
|
Остали часови: |
|
Предавања: |
Вежбе: |
Други облици наставе: |
Студијски и истраживачки рад: |
2 |
3 |
|
|
|
|
Метода извођења наставе:
теоријска - усмена, показна са видео пројекцијама, практична са пројекцијама и индивидуалним корекцијама
ВЕЖБЕ СУ ОБАВЕЗНИ ДЕО ПРЕДИСПИТНИХ ОБАВЕЗА
|
|
Оцена знања (максималан број поена 100):
Предиспитне обавезе |
Поена |
Завршни испит |
Поена |
активности у току предавања |
10 |
писмени испит |
|
практична настава |
10 |
усмени испит |
20 |
семинарски рад |
|
испит за рачунаром |
50 |
колоквијум |
10 |
практичан |
|
|
|
|
|