|
|
О предмету |
Дигиталне мултимедије 1 |
Студијски програм: Нове рачунарске технологије, Рачунарска техника, Аудио и видео технологије, Нове рачунарске технологије - на даљину |
|
Назив предмета: Дигиталне мултимедије 1 |
|
Наставник:
мр Александар Кајевић |
|
Статус предмета: Изборни |
|
Шифра предмета: |
|
ЕСПБ бодови: 6 |
|
Услов: Предзнања из области информатике и рачунарства. |
|
Циљ предмета: Упознавање са основним принципима формирања, обраде и преноса мултимедијских садржаја, укључујући текст, говор, аудио сигнал, мирну и покретну слику, графику, видео и анимације. |
|
Исход предмета:
Овладавање основним нивоом употребе више програмских алата неопходних за креирање, обраду и продукцију различитих мултимедијских садржаја. |
|
Садржај предмета:
Теоријска настава: |
1. Основни појмови из области мултимедијских технологија, теорије информација и комуникација.
2. Принципи формирања дигиталних мултимедијалних садражаја (аналогно-дигитална конверзија, квантизација, кодовање).
3. Сигнал говора и музички сигнал.
4. Алати за репродукцију и обраду звука. Компресија звука.
5. Основни атрибути дигиталне слике.
6. Конверзија формата и компресија дигиталних слика.
7. Основни појмови из области дигиталне обраде слике.
8. Принципи креирања једноставног видеа
9. Системи за аквизицију, пренос и репродукцију видео сигнала.
10. Компресија видео сигнала. Квалитет преноса видео сигнала у рачунарској мрежи. |
Практична настава: |
Употреба различитих софтверских алата (Photoshop, Flash и Dreamweaver) у конкретним задацима везаним за анализу, планирање и креирање web странице или локације, укључујући и дигиталну обраду и припрему мултимедијалних материјала за web. |
|
|
Литература: |
1. Стефановић Х., Димић Г., Милетић А.: Дигиталне мултимедије 1-Приручник за лабораторијске вежбе, ВИШЕР, Београд, 2015.
2. Бојковић З., Мартиновић Д.: Основе мултимедијалних технологија, ВИШЕР, Београд, 2011.
3. Vaughan Т.: Multimedia: Making It Work, 8th Edition,McGraw-Hill, 2011.
4. Savage Т., Vogel К.: An Introduction to Digital Multimedia, Jones & Bartlett Learning, 2009.
5. Villalobos Р.: Exploring multimedia for designers, Thomson Delmar Learning, 2008.
6. Chapman, N., Chapman, J.: Digital media tools, John Willey and Sons, 2004. |
|
Број часова активне наставе: 75
|
|
Остали часови: |
|
Предавања: |
Вежбе: |
Други облици наставе: |
Студијски и истраживачки рад: |
2 |
3 |
|
|
|
|
Метода извођења наставе:
Предавања, лабораторијске вежбе, колоквијуми, писмени испит - тест преко рачунара. |
|
Оцена знања (максималан број поена 100):
Предиспитне обавезе |
Поена |
Завршни испит |
Поена |
активности у току предавања |
10 |
писмени испит |
30 |
практична настава |
50 |
усмени испит |
|
семинарски рад |
10 |
испит за рачунаром |
|
колоквијум |
|
практичан |
|
|
|
|
|